Fans and Fan Cultures

Tourism, Consumerism and Social Media

Henrik Linden, Sara Linden

PDF
ca. 107,09
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Mayersche Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Palgrave Macmillan UK img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Einzelne Wirtschaftszweige, Branchen

Beschreibung

Exploring the ambiguous relationship between fandom and consumer culture, this book provides a critical overview of fans, fan cultures and fan experiences in relation to the broader experience and transformation economy. Fans and Fan Cultures discusses key theoretical concepts concerning celebrity, fandoms, subculture, consumerism and marketing through a range of examples in film, travel and tourism, football and music. With an emphasis on social media, and how various online platforms are utilised by brands, artists and fans, the authors explore how this type of communication often contributes to trivialising authentic expressions of cultural and social values and identities. 

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel zum gleichen Preis
Cover Yellow Tourism
Alexis Papathanassis
Cover Interpretations of Luxury
Linda Lisa Maria Turunen
Cover Equity Markets in India
Surendra Singh Yadav

Kundenbewertungen

Schlagwörter

behavioural economics, consumerism, tourists, fandom, behaviour