img Leseprobe Leseprobe

Virtual Worlds as Philosophical Tools

How to Philosophize with a Digital Hammer

Stefano Gualeni

PDF
ca. 96,29
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Palgrave Macmillan UK img Link Publisher

Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Allgemeines, Lexika

Beschreibung

Who are we in simulated worlds? Will experiencing worlds that are not 'actual' change our ways of structuring thought? Can virtual worlds open up new possibilities to philosophize? Virtual Worlds as Philosophical Tools tries to answer these questions from a perspective that combines philosophy of technology with videogame design.

Weitere Titel von diesem Autor
Stefano Gualeni
Stefano Gualeni
Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Science, Art and Neuroethics
Mathilde Bessert-Nettelbeck
Cover Neverland
Vanessa Kisuule
Cover Meditations
Marcus Aurelius
Cover The Art of Not Eating
Jessica Hamel-Akré
Cover Webfare
Maurizio Ferraris
Cover Webfare
Maurizio Ferraris
Cover Scientific Understanding
Anna Elisabeth Höhl
Cover Harmony and Paradox
Luca Tranchini
Cover Marx and Europe
Matthieu de Nanteuil
Cover Frankenstein
Mary Shelley
Cover Beyond the Wager
Douglas Groothuis

Kundenbewertungen

Schlagwörter

simulation, design, experience, philosophy of technology, philosophise, video, philosophy, media, metaphysics