Popular Theatre and Political Utopia in France, 1870—1940
Active Citizens
Jessica Wardhaugh
PDF
ca. 90,94 €
Amazon
iTunes
Thalia.de
Weltbild.de
Hugendubel
Bücher.de
ebook.de
kobo
Osiander
Google Books
Barnes&Noble
bol.com
Legimi
yourbook.shop
Kulturkaufhaus
ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Theater, Ballett
Beschreibung
This book is the first study of popular theatre in France from left to right, exploring how theatre shapes political acts, ideals, and communities in the modern world. As the French found innovative ways of imagining culture and politics in the age of the masses, popular theatre became central to the republican project of using art to create citizens, using secular spaces for the experience of civic communion. But while state projects often faltered in finding playwrights, locations, and audiences, popular theatre flourished on the political and geographical peripheries. Drawing on extensive archival research, this book illuminates lost worlds of political conviviality, from anarchist communes and clandestine agit-prop drama to royalist street politics and right-wing mass spectacle. It reveals new connections between French initiatives and their European counterparts, and demonstrates the enduring strength of radical communities in shaping political ideals and engagement.
Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Kundenbewertungen
Schlagwörter
Henri Ghéon, The Belle Époque, Théâtre de la Révolution, Theatre in the provinces, Breton plays, State education, Léon Chancerel, Politics, theatre, and utopia, Popular music, Pierre Corneille, Catholic popular theatre, Théâtre d’Art Social, Commemoration of the First World War, Romain Rolland, Anarchist theatre, Théâtre National Populaire, History of French popular theatre, Théâtre Civique