Curriculum Studies as an International Conversation

Educational Traditions and Cosmopolitanism in Latin America

Daniel F. Johnson-Mardones

PDF
ca. 42,93
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Taylor and Francis img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Sozialwissenschaften allgemein

Beschreibung

Examining Curriculum Studies from an international perspective, this book focuses on the relations between the Anglo-Saxon and Latin American educational traditions. Informed by William F. Pinar's conceptualization of curriculum as currere, Johnson-Mardones reconsiders curriculum as an international conversation and advances an intercultural dialogue among educational traditions to put forth a more comprehensive and inclusive theory of curriculum. Moving beyond the Anglo-Saxon space and into the Global South, Johnson-Mardones brings in his own non-Western educational experience to the center of this inquiry, and situates cosmopolitanism as a necessary but complex component of Curriculum Studies.

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie

Kundenbewertungen