Walking in Art Education

Ecopedagogical and A/r/tographical Encounters

Michele Sorensen (Hrsg.), Ken Morimoto (Hrsg.), Valerie Triggs (Hrsg.), Rita L. Irwin (Hrsg.), Nicole Rallis (Hrsg.)

EPUB
ca. 104,99 (Lieferbar ab 01. März 2024)
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Intellect Books img Link Publisher

Schule und Lernen / Schulbücher Allgemeinbildende Schulen

Beschreibung

This edited collection highlights ways that arts-educators have taken up important questions around learning with the land through walking practices across spatial, temporal and cultural differences. These walking practices serve as ecopedagogical moments that attune us to human-land and more-than-human relationships, while also moving past Western-centric understandings of land and place. Yet it is also more than this as the book situates this work in a/r/tographic practices taking up walking as one method for engagement.

Authors explore walking and a/r/tography in their local contexts. As a result, the book finds that kinship and relationality are significant themes that permeate across a/r/tographic practices focused on ecopedagogy and learning with the land.

Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover When History Returns
Deborah P. Britzman
Cover Green New Worlds
Martha Elba González-Alcaraz
Cover After Emancipation
Kirt von Daacke
Cover TEACHER Coaching
Kirsty Stokes
Cover Dividing the Public
Matthew Gardner Kelly

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Indigenous ways of knowing, decolonization, human & more-than-human relations, kinship, walking methods, arts-based educational research, relationality, a/r/tography, embodied learning, grounding, environmental art education, ecoliteracy, land-based pedagogy, ecopedagogy