Globalization, Transformation, and Cultures in Early Childhood Education and Care
Elena Nitecki (Hrsg.), Dagmar Kasüschke (Hrsg.), Mathias Urban (Hrsg.), Helge Wasmuth (Hrsg.), Stefan Faas (Hrsg.)
* Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Springer International Publishing
Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Kindergarten- und Vorschulpädagogik
Beschreibung
This edited volume provides a critical discussion of globalization and transformation, considering the cultural contexts of early childhood education systems as discourses as well as concrete phenomena and ‘lived experience.’ The book focuses on theoretical explorations and critical discourses at the level of education policy (macro), the level of institutions (meso), and the level of social interactions (micro). The chapters offer a wide range of interpretative, contextualized perspectives on early childhood education as a cultural construct.
Kundenbewertungen
theory of radical democracy, early childhood teacher education, critical educational research, culturally responsive pedagogy, Early Childhood Education, Global Education Reform Movement, International Early Learning and Child Well-Being Study, kindergarten