Cultural Convergence
Ian R. Walsh (Hrsg.), Ruud van den Beuken (Hrsg.), Ondřej Pilný (Hrsg.)
* Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Springer International Publishing
Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Theater, Ballett
Beschreibung
Based on extensive archival research, this open access book examines the poetics and politics of the Dublin Gate Theatre (est. 1928) over the first three decades of its existence, discussing some of its remarkable productions in the comparative contexts of avant-garde theatre, Hollywood cinema, popular culture, and the development of Irish-language theatre, respectively. The overarching objective is to consider the output of the Gate in terms of cultural convergence – the dynamics of exchange, interaction, and acculturation that reveal the workings of transnational infrastructures.
Kundenbewertungen
North America, Dublin Gate Theatre, exchange, interaction, cultural exchange, Open Access, Ireland, experimental, avant-garde, British and Irish Literature, acculturation