img Leseprobe Leseprobe

Point of View in the Cinema

A Theory of Narration and Subjectivity in Classical Film

Edward Branigan

PDF
ca. 109,95
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

De Gruyter img Link Publisher

Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft

Beschreibung

Branigan effectively criticizes the communication model of narration, a task long overdue in Anglo-American circles. The book brings out the extent to which mainstream mimetic theories have relied upon the elastic notion of an invisible, idealized observer, a convenient spook whom critics can summon up whenever they desire to "naturalize" style. The book also makes distinctions among types of subjectivity; after this, we will have much more precise ways of tracing the fluctuations among a character's vision, dreams, wishes, and so forth. Branigan also explains the necessity of distinguishing levels of narration.

Weitere Titel zum gleichen Preis
Cover Les Ahansala
Magali Morsy
Cover Transitivity
Teun Hoekstra
Cover Französische Lieder
Rudolf Adelbert Meyer

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Erzählen, Film