Growing up Working Class
Hidden Injuries and the Development of Angry White Men and Women
Thomas J. Gorman
PDF
ca. 26,74 €
Amazon
iTunes
Thalia.de
Weltbild.de
Hugendubel
Bücher.de
ebook.de
kobo
Osiander
Google Books
Barnes&Noble
bol.com
Legimi
yourbook.shop
Kulturkaufhaus
ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Springer International Publishing
Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Sonstiges
Beschreibung
This enlightening auto-ethnography examines how social class (and other social institutions and structures) affect how people grow up. Primarily, the book investigates how American children and young adults are impacted by the "hidden injuries" of class, and offers a rich description of how these injuries manifest and curdle later in life. Thomas J. Gorman provides sociological explanations for the phenomenon of the so-called "angry white man," and engages with this phenomenon as it relates to the rise of recent populist political figures such as Donald J. Trump. He also examines how and why white working class people tend to lash out at the wrong social forces and support political action that works against their own interests. Finally, the book demonstrates the connections between working-class attitudes toward schooling, sports, politics, and economics.
Weitere Titel in dieser Kategorie
Kundenbewertungen
Schlagwörter
class divide, populism, social stratification, working-class men, inequality, class injuries, working class anger, white working class, autoethnography, working-class women