Perspectives on Contemporary Irish Theatre
Populating the Stage
Thierry Dubost (Hrsg.), Anne Etienne (Hrsg.)
PDF
ca. 106,99 €
Amazon
iTunes
Thalia.de
Weltbild.de
Hugendubel
Bücher.de
ebook.de
kobo
Osiander
Google Books
Barnes&Noble
bol.com
Legimi
yourbook.shop
Kulturkaufhaus
ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Springer International Publishing
Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Theater, Ballett
Beschreibung
This book addresses the notion posed by Thomas Kilroy in his definition of a playwright’s creative process: ‘We write plays, I feel, in order to populate the stage’. It gathers eclectic reflections on contemporary Irish theatre from both Irish theatre practitioners and international academics. The eighteen contributions offer innovative perspectives on Irish theatre since the early 1990s up to the present, testifying to the development of themes explored by emerging and established playwrights as well as to the (r)evolutions in practices and approaches to the stage that have taken place in the last thirty years.
This cross-disciplinary collection devotes as much attention to contextual questions and approaches to the stage in practice as it does to the play text in its traditional and revised forms. The essays and interviews encourage dialectic exchange between analytical studies on contemporary Irish theatre and contributions by theatre practitioners.
Weitere Titel in dieser Kategorie
Kundenbewertungen
Schlagwörter
Playwright, Performance practice, Modern Irish drama, Performance theory, Enda Walsh, Thomas Kilroy