img Leseprobe Leseprobe

Intersectionality Narratives in the Classroom

“Outsider Teachers” and Teaching Others

Sara Makris

PDF
ca. 58,84
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer International Publishing img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Frauen- und Geschlechterforschung

Beschreibung

This book portrays the experiences of self-described “outsider” or “other” teachers—teachers whose identities set them apart from their students based upon combinations of race, class, gender identity, sexual orientation, nationality, ability status, religion, or other identity characteristics. The teachers profiled bring experiences of social isolation and difference into the classroom and demonstrate perspectives and habits of mind that inform a nuanced approach to interaction with students.

Kundenbewertungen

Schlagwörter

accessing memory, race, class, and gender, sexuality and education, proactive inclusiveness, identity, ethnicity in education