img Leseprobe Leseprobe

Researching Complex Information Infrastructures

Design Characteristics of ICT Tools for Examining Modern Technology Usage

Thomas Ludwig

PDF
ca. 53,49
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer Fachmedien Wiesbaden img Link Publisher

Naturwissenschaften, Medizin, Informatik, Technik / Datenkommunikation, Netzwerke

Beschreibung

Thomas Ludwig reveals design characteristics when aiming at researching information infrastructures and their diverse information resources, types of users and systems as well as divergent practices. By conducting empirically-based design case studies in the domain of crisis management, the author uncovers methodological and design challenges in understanding new kinds of interconnected information infrastructures from a praxeological perspective. Based on implemented novel ICT tools, he derives design characteristics that focus on integrating objective and subjective queried insights into situated activities of people as well as emphasizing the subjective nature of information quality.

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Desktop Witness
Michael A. Caloyannides
Cover Inferno Programming with Limbo
Phillip Stanley-Marbell
Cover Dependable Computing
Zbigniew T. Kalbarczyk
Cover LaTeX Cookbook
Stefan Kottwitz
Cover Smart Edge Computing
Prasenjit Chatterjee

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Infrastructuring / Infrastrukturieren, Publics / Öffentlichkeiten, CSCW / Computerunterstützte Gruppenarbeit, Design Case Study / Design-Fallstudien, Crisis Management / Krisenmanagement, Social Media / Soziale Medien