img Leseprobe Leseprobe

Organizational Routines Meet Experimental Psychology

The Role of Implicit Learning in the Modification of Organizational Routines

Maximilian Eberl

PDF
ca. 74,89
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer Fachmedien Wiesbaden img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Sonstiges

Beschreibung

Using an experimental approach, Maximilian Eberl evaluates the role of implicit learning (CBM/AAT) for the modification of organizational routines. Taking a vertical perspective on the (collective) entities in organizations shows an increasing role of impulsive processes the lower the level gets. The horizontal perspective demonstrates the potential of implicit learning for the replication of routines. Finally, the time perspective highlights the contributions of implicit learning strategies for change in and of routines, as well as the contributions of implicit learning to deal with the path-dependence of routines.

Weitere Titel von diesem Autor

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Processes, Dual Process Theory, Cognitive Bias Modification, Replication, Micro-Foundations, Implicit Knowledge, Experimental Economics, AAT, Organization Change