img Leseprobe Leseprobe

An Investor’s Perspective on Marketing Excellence

How Objective Marketing Indicants Can Complement Firm Valuations

Dominik Kemsa

PDF
ca. 74,89
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer Fachmedien Wiesbaden img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Werbung, Marketing

Beschreibung

Dominik Kemsa develops a comprehensive framework to objectively assess a firm’s position with respect to Marketing Excellence (MEXC). Drawing on resource-based theory MEXC is conceptualized as a holistic framework of capabilities, which can be the source of sustained competitive advantage and concomitant superior firm performance. Conducting a large-scale literature review and synthesizing the findings from different research areas, this book finds that MEXC can be measured with the help of a set of 25 secondary data indicants, which are aggregated to a MEXC dashboard.

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel zum gleichen Preis
Cover Retail Brand Equity and Loyalty
Julia Katharina Weindel
Cover Market Entry in China
Christiane Prange

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Secondary data, Marketing dashboard, Objective measurement, Marketing capabilities, Marketing accountability, Resource-based theory