img Leseprobe Leseprobe

The Social Construction of Landscapes in Games

Dennis Edler (Hrsg.), Olaf Kühne (Hrsg.), Corinna Jenal (Hrsg.)

PDF
ca. 96,29
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer Fachmedien Wiesbaden img Link Publisher

Naturwissenschaften, Medizin, Informatik, Technik / Geografie

Beschreibung

The book is dedicated to a compilation of diverse and creative landscapes which occur in games. Being part of a game setting, these landscapes trigger social construction processes in specific ways. A selection of twenty-four research articles addresses the social constructions of landscapes represented in analogue, digital and hybrid game formats as well as their theoretical framing and future perspectives.

Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Inequality and Mobility
Katharina Grüneisl
Cover Land and Life
Carl Ortwin Sauer

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Gamification, Mass Media, Landscapes in Computer Games, Hybrid Worlds, Media Research, Urban Landscapes, Computergames, Digital Landscapes, Theory of Landscapes, Ego Shooter, Virtual Landscapes