img Leseprobe Leseprobe

Fictional Practices of Spirituality I

Interactive Media

Felix Schniz (Hrsg.), Leonardo Marcato (Hrsg.)

PDF
ca. 0,00
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

transcript Verlag img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Medienwissenschaft

Beschreibung

»Fictional Practices of Spirituality« provides critical insight into the implementation of belief, mysticism, religion, and spirituality into worlds of fiction, be it interactive or non-interactive. This first volume focuses on interactive, virtual worlds - may that be the digital realms of video games and VR applications or the imaginary spaces of life action role-playing and soul-searching practices. It features analyses of spirituality as gameplay facilitator, sacred spaces and architecture in video game geography, religion in video games and spiritual acts and their dramaturgic function in video games, tabletop, or LARP, among other topics. The contributors offer a first-time ever comprehensive overview of play-rites as spiritual incentives and playful spirituality in various medial incarnations.

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Assistive Media
Philipp Macele
Cover Un-Dead TV
Brad Middleton
Cover Comics and Modernism
Jonathan Najarian

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Religious Studies, Spirituality, Computer Games, Interactive Fiction, Digital Media, Media, Game Design, Media Studies, Experience, Popular Culture, Religion, Videogames