Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / The vignette as an exercise in perception
Isabella Sandner (Hrsg.), Verena Kumpusch (Hrsg.), Daniela Lehner (Hrsg.), Evi Agostini (Hrsg.), Jasmin Donlic (Hrsg.), Hans Karl Peterlini (Hrsg.)
* Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Pädagogik
Beschreibung
Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. The book contains a German-language and an English-language version.
Kundenbewertungen
Body, Vignette, Phänomenologie, Phenomenology, Learning, Reflexion, pädagogische Professionalisierung, Teaching methods, Reflection, Lernen, Leib, Teaching, Pedagogical professionalisation, Lehrmethoden, Teachers, Lehrer*innen, Unterricht