Responsible Business in Uncertain Times and for a Sustainable Future

René Schmidpeter (Hrsg.), Martin Brueckner (Hrsg.), Samuel O. Idowu (Hrsg.), Nicholas Capaldi (Hrsg.)

PDF
ca. 117,69
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer International Publishing img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Sonstiges

Beschreibung

This book offers up-to-date insights into the theory and practice of Corporate Social Responsibility (CSR) and sustainability management. Gathering contributions by a team of international scholars, it shares perspectives from a variety of academic disciplines, including management and tourism as well as accounting, higher education research and supply chain management. Guided by the credo of achieving 'Responsible Business for Uncertain Times and a Sustainable Future,' the authors present their latest reflections on, and possible solutions for, sustainable and responsible business practices. All of the contributions presented here are critical, evidence-based and solution-oriented, making the book both practical and insightful reading for academics and practitioners alike.

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel zum gleichen Preis
Cover Bold Followership
Maurice A. Buford
Cover Experimental Economics
Pablo Branas-Garza

Kundenbewertungen

Schlagwörter

CSR, Case studies, Responsible management, Theory and praxis of CSR, Responsible business, Sustainable management, International perspectives on CSR