img Leseprobe Leseprobe

Ideas, Institutions, and the Politics of Schools in Postwar Britain and Germany

Gregory Baldi

PDF
ca. 128,39
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer International Publishing img Link Publisher

Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Regional- und Ländergeschichte

Beschreibung

This book addresses one the most contentious issues of postwar Western Europe, namely the organization of the primary and secondary stages of schooling in state education systems.  In examining the politics of continuity and change in postwar schooling in Britain and the Federal Republic Germany, Gregory Baldi seeks to contribute to more general understandings of education’s place in the welfare state, the development of social institutions, and the relationship between material and ideational factors in shaping political outcomes over time.

Weitere Titel in dieser Kategorie

Kundenbewertungen

Schlagwörter

postwar Europe, history of childhood, selective education, comprehensive schools, grammar schools