img Leseprobe Leseprobe

Hans Haacke und Pierre Huyghe

Non-Human Living Sculptures seit den 1960er-Jahren

Ursula Ströbele

PDF
0,00
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

De Gruyter img Link Publisher

Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Kunstgeschichte

Beschreibung

Since the 1960s, artists have questioned the traditional idea of opposition between art and nature. They have incorporated animals and plants as co-actors in their work, and so established a sculptural aesthetic of the living, which called for a redefinition of the sculptural genre. This study is the first to examine so-called Non-Human Living Sculptures using the examples of Hans Haacke and Pierre Huyghe. Following a re-reading of the historiography of modernist sculpture, the author re-evaluates and expands on existing theories in individual work analyses. She shows how Haacke’s real-time systems, determined by US systems theory, biology and cybernetics, as well as his rejection of the object aesthetic have shaped contemporary positions such as Huyghe’s situational-aesthetic works.

  • First comprehensive academic study of socalled Non-Human Living Sculptures

  • Re-reading of the historiography of 20th century sculpture

  • Sculptural aesthetics of the living

Look inside

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Format und Kritik
Karin Weckermann
Cover Kunst um 1800
Petra Lange-Berndt
Cover Figura als Bild
Klaus Kruger
Cover Die Augen der Avantgarden
Astrit Schmidt-Burkhardt
Cover 1074 – Benediktinerstift Admont
Benediktinerstift Admont,

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Kunst, Pierre Huyghe, 20th century, Ästhetik des Lebendigen, Non-Human Living Sculpture, art and ecology, Non-Human Living Sculptures, 20. Jahrhundert, temporary art works, 21. Jahrhundert, art, contemporary art, temporäre Kunst, Hans Haacke, sculpture, 21st century, zeitgenössische Kunst, Kunst und Ökologie, Skulptur