img Leseprobe Leseprobe

English as Medium of Instruction in Japanese Higher Education

Presumption, Mirage or Bluff?

Glenn Toh

PDF
ca. 96,29
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer International Publishing img Link Publisher

Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Deutsche Sprachwissenschaft

Beschreibung

This book sets out to uncover and discuss the curricular, pedagogical as well as cultural-political issues relating to ideological contradictions inherent in the adoption of English as medium of instruction in Japanese education. Situating the Japanese adoption of EMI in contradicting discourses of outward globalization and inward Japaneseness, the book critiques the current trend, in which EMI merely serves as an ornamental and promotional function rather than a robust educational intervention. 

Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Ulrike Draesner
Karen Jane Leeder
Cover Handbook of German Idioms
Marcus Bachman Lambert
Cover Being Untruthful
Monika Fludernik

Kundenbewertungen

Schlagwörter

critical pedagogy, english, japanese, critical language awareness, language policy in Japan, academic literacies, English for academic purposes