img Leseprobe Leseprobe

Assessing Quality in European Educational Research

Indicators and Approaches

Ingrid Gogolin (Hrsg.), Fredrik Åström (Hrsg.), Antje Hansen (Hrsg.)

PDF
ca. 67,82
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Mayersche Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH img Link Publisher

Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Sonstiges

Beschreibung

Competition-based models for research policy and management have an increasing influence throughout the research process, from attracting funding to publishing results. The introduction of quality control methods utilizing various forms of performance indicators is part of this development. The authors presented in this volume deal with the following questions: What counts as ‘quality’ and how can this be assessed? What are the possible side effects of current quality control systems on research conducted in the European Research Area, especially in the social sciences and the humanities?

Kundenbewertungen

Schlagwörter

Peer Review-Verfahren, Europäischer Forschungsraum, Qualität wissenschaftlicher Publikationen, Zitationsanalysen, Sozial- und geisteswissenschaftliche Publikationen