Centrality in Strategic Transportation Network Design
An application to less-than-truckload networks
Anne Lange
PDF
ca. 53,49 €
Amazon
iTunes
Thalia.de
Weltbild.de
Hugendubel
Bücher.de
ebook.de
kobo
Osiander
Google Books
Barnes&Noble
bol.com
Legimi
yourbook.shop
Kulturkaufhaus
ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Management
Beschreibung
Efficient and effective transportation networks are backbones to modern societies. Methodologically, their design has mainly been driven by optimization approaches oftentimes with a strong cost focus. Their strategic planning, however, should go beyond detailed cost analysis and identify other key decision drivers.
Transportation network centrality describes the appearance of a network; hence is crucial for network design. Anne Paul develops a strategic approach to transportation network design by conceptualizing transportation network centrality and relating it to the performance and quality of transportation networks. Consequently, the concept of network centrality serves to support decisions in strategic network design. A practical implementation of this approach is provided, demonstrating its feasibility.
Potential readers include scholars and practitioners from logistics, supply chain management, and operational researchwith an interest in strategic transportation network design.
Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Kundenbewertungen
Schlagwörter
less-than-truckload networks, Strategic Transportation, logistics, supply chain management, Network Design