img Leseprobe Leseprobe

Teaching Beautiful Brilliant Black Girls

Ali Michael (Hrsg.), Shemariah J. Arki (Hrsg.), Marguerite W. Penick-Parks (Hrsg.), Orinthia Swindell (Hrsg.), Eddie Moore (Hrsg.), Bola Delano-Oriaran (Hrsg.)

PDF
ca. 34,99
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

SAGE Publications img Link Publisher

Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Pädagogik

Beschreibung

Be a part of the radical transformation to honor and respect Beautiful Brilliant Black Girls!

This book is a collective call to action for educational justice and fairness for all Black Girls – Beautiful, Brilliant. This edited volume focuses on transforming how Black Girls are understood, respected, and taught. Editors and authors intentionally present the harrowing experiences Black Girls endure and provide readers with an understanding of Black Girls’ beauty, talents, and brilliance. 

This book calls willing and knowledgeable educators to disrupt and transform their learning spaces by presenting:

  • Detailed chapters rooted in scholarship, lived experiences, and practice
  • Activities, recommendations, shorter personal narratives, and poetry honoring Black Girls
  • Resources centering Black female protagonists
  • Companion videos illustrating first-hand experiences of Black Girls and women
  • Tools in authentically connecting with Black Girls so they can do more than survive – they can thrive.

Weitere Titel von diesem Autor

Kundenbewertungen

Schlagwörter

equity, womxn, black lives matter, black girl magic, white privilege, white supremacy, social justice, adultification, culturally responsive teaching, black girls, intersectionality, diversity