img Leseprobe Leseprobe

Language, Development Aid and Human Rights in Education

Curriculum Policies in Africa and Asia

Zehlia Babaci-Wilhite

PDF
ca. 53,49
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Palgrave Macmillan UK img Link Publisher

Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Schulpädagogik, Didaktik, Methodik

Beschreibung

The debate about languages of instruction in Africa and Asia involves an analysis of both the historical thrust of national government and also development aid policies. Using case studies from Tanzania, Nigeria, South Africa, Rwanda, India, Bangladesh and Malaysia, Zehlia Babaci-Wilhite argues that the colonial legacy is perpetuated when global languages are promoted in education. The use of local languages in instruction not only offers an effective means to contextualize the curriculum and improve student comprehension, but also to achieve quality education and rights in education.

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Поллианна = Pollyanna
Элинор Портер
Cover English Fairy Tales. A1
Народное творчество

Kundenbewertungen

Schlagwörter

mathematics, education policy, Policy, literacy, human rights, development aid, education, curriculum, e-learning