img Leseprobe Leseprobe

Decolonizing the South African University

Towards Curriculum as Self Authentication

Oscar Koopman, Karen J. Koopman

PDF
ca. 139,09
Amazon iTunes Thalia.de Weltbild.de Hugendubel Bücher.de ebook.de kobo Osiander Google Books Barnes&Noble bol.com Legimi yourbook.shop Kulturkaufhaus ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.

Springer Nature Switzerland img Link Publisher

Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Schulpädagogik, Didaktik, Methodik

Beschreibung

This book offers an important contribution to the field of curriculum studies and higher education by examining the impacts of colonialism and neoliberalism in the South African education system and addressing ways to decolonise curriculum and teaching. Drawing on Pinar's work in curricular theory, the authors call for integrating self-reflective curriculum development into the national curriculum process to promote indigenous education and knowledge.

Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Cover Поллианна = Pollyanna
Элинор Портер
Cover English Fairy Tales. A1
Народное творчество

Kundenbewertungen

Schlagwörter

indigenous knowledge, decolonization, Ubuntu, Derrida, african university, Ubuntu-currere, Colonising-colonized discourse