First Transitions to Early Childhood Education and Care
Helen Marwick (Hrsg.), Laura K. M. Herold (Hrsg.), E. Jayne White (Hrsg.), Katia Souza Amorim (Hrsg.), Niina Rutanen (Hrsg.)
* Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Springer International Publishing
Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Kindergarten- und Vorschulpädagogik
Beschreibung
The book takes a culturally responsive approach, revealing at times striking commonalities across countries, and at other points distinct differences in the people, environments, orienting pedagogies, and policies that inform an infant’s transition into care.
Kundenbewertungen
infant’s transition into care, national policies related to infants’ transition to education, socio-spatial relations in transitions, inter-subjectivity, age of first entry, parents' expectations of first transitions, ideologies around early childhood education, first transitions and time, indigenous perspectives on first transition, child’s transition to formal schooling, sociocultural contexts around early childhood care, adult expectations around children's first transitions, Infant emotional experience, theory of attachment, spatial sociological thinking, policies related to alternative infants care, infant emotional experiences