Lacanian Perspectives on Blade Runner 2049
Calum Neill (Hrsg.)
PDF
ca. 128,39 €
Amazon
iTunes
Thalia.de
Weltbild.de
Hugendubel
Bücher.de
ebook.de
kobo
Osiander
Google Books
Barnes&Noble
bol.com
Legimi
yourbook.shop
Kulturkaufhaus
ebooks-center.de
* Affiliatelinks/Werbelinks
* Affiliatelinks/Werbelinks
Hinweis: Affiliatelinks/Werbelinks
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Links auf reinlesen.de sind sogenannte Affiliate-Links. Wenn du auf so einen Affiliate-Link klickst und über diesen Link einkaufst, bekommt reinlesen.de von dem betreffenden Online-Shop oder Anbieter eine Provision. Für dich verändert sich der Preis nicht.
Springer International Publishing
Geisteswissenschaften, Kunst, Musik / Psychologie
Beschreibung
This book provides a collection of Lacanian responses to Denis Villeneuve’s
Blade Runner 2049 from leading theorists in the field.
Like Ridley Scott’s original
Blade Runner film, its sequel is now poised to provoke philosophical and psychoanalytic arguments, and to provide illustrations and inspiration for questions of being and the self, for belief and knowledge, the human and the post-human, amongst others. This volume forms the vanguard of responses from a Lacanian perspective, satisfying the hunger to extend the theoretical considerations of the first film in the various new directions the second film invites. Here, the contributors revisit the implications of the human-replicant relationship but move beyond this to consider issues of ideology, politics, and spectatorship.
This exciting collection will appeal to an educated film going public, in addition to students and scholars of Lacanian psychoanalysis, psychoanalytic theory, cultural studies, film theory, philosophy and applied psychoanalysis.
Weitere Titel von diesem Autor
Weitere Titel in dieser Kategorie
Kundenbewertungen
Schlagwörter
Denis Villeneuve, psychoanalytic film theory, capitalism, posthuman, consumption, desire, subjectivity, Lacan, nonhuman, New Materialism, scientism, psychoanalytic theory, applied psychoanalysis, fantasy, Object Oriented Ontology, dystopia, artificial intelligence